Sunday, September 22, 2013

「華人生命轉化歷程」分享會 - How Life influences life

Just participated in the sharing meeting. SO touching. One of my life coaches Red was one of the speakers. I was so excited.

I thank her/all of the speakers, Mr Liu and Wah Shan, Sally, Jenny and all...
A sharing or Life influence life. 

Dear Red,

All of u speeches touched our hearts. Thank you all indeed for giving us such an unforgettable sharing.

 When you said your father found only u could understand her most, I was tearful with joy and enlightenment.

I am so grateful for my happy childhood and what all I have got.

Sometimes i forget this and feel weak and sad. I am too small ...

Still need to learn from  A to H.

Will be more  mindful for what i think and say and the influence to people around. Esp. Starting from family.

What a day !

With love.

22.9.2013


「華人生命轉化歷程」分享會

在個人成長的歷程裡,最關鍵往往是生命轉化的體驗。要創造真正的生命轉化,就需要了解並處理自己成長的個人與社會文化的根源。而在華人社會裡,原生家庭對個人的成長經歷,以至整個人格價值觀的形成,影響深遠,是所有華人生命自我突破的重要關口,非常值得我們重視。

「華人生命轉化歷程」分享會,是一次非常難得的珍貴機遇,讓我們聆聽到來自中、港、台以及馬來西亞的華人,真情而深刻分享其生命轉化的心路歷程。他們的真實經歷和反思,將啟發我們進一步探索並了解生命轉化的關鍵竅門。

這次分享會,將會讓參加者從寬宏的視野與角,重新檢視自己,解開糾結多年的難題與疑團,讓我們清晰許多個人問題背後的文化元素、社會根源和家庭動力。是一個充滿喜悅、啟發、感動和力量的分享會。

分享會主持   周華山博士 (自在社創辦人、義務導師兼總幹事)
嘉賓主持       劉仁州老師 (台南市家庭情緒智商發展協會創會理事長)
語言               嘉賓分享以普通話進行;小組分享按參加者選用的語言來分組(普通話、廣東話)
日期               2013922日(星期日)下午2 - 6 pm
地點               自在社(香港灣仔皇后大道東43號東美中心2107室)
費用               20元
報名               請按此 / http://goo.gl/xMqhQq


嘉賓主持簡歷


劉仁州老師,台灣(台南市)家庭情緒智商發展協會創會理事長、現任常務理事。1953年出生,台灣國立師範大學數學系畢業。1984年起從事關懷社會需要的志願工作。自1993年開辧父母效能訓練,20年間擔任數十個生命成長課程系列(合共近1000課程次)的資深導師,主持課程包括「走出成長的迷思」、「心靈地圖」、「幸福童年的秘密」、「生命潛能」、「生命敏感訓練」等。2000年開始培訓導師,帶領各類個人成長、家庭治療工作坊。2006年,劉老師出席上海社科院的「志願精神與義工建設 2006上海慈善理論」研討會,並在會上發表從事志願者23年心得報告。此後每年撥出兩個月時間到中國內地為慈善公益團體負責人及志願者進行「生命成長課程」和「生命敏感」培訓。

No comments:

Post a Comment